Hei vaan rakkaat lukijat!

Nyt on vapun vietosta toivuttu ja juhlittu jo äitienpäivätkin. Olin äitienpäivänä käymässä mummolassa Sakun luona. Siellä oli järvestä lähtenyt jäät jo niin, että päästiin uimaan ja lintuja vahtimaan. Saku innostui uimaan oikein kunnolla, mutta minä vähän olin ihmeissäni, et mitä hommaa tää on kun turkki kastuu. Sakua se ei näyttänyt haittaavan ollenkaan. Kyllä minäkin siellä järvessä rantoja pitkin kävelin, mutta en minä kovin kauas uskaltanut, kun ei tassut yllä pohjaan. Täytyy kuitenkin myöntää, että heitin talviturkkini järvessä, kun pudota mulskahdin kiveltä järveen kun keppiä yritin metsästää kiinni.

Kepin metsästyksen yhteydessä bongasin järvestä myös vesilintuja, jotka minun olisi pitänyt saada kiinni, kun reviirilleni olivat tulossa. Juuttaan linnut vaan joko uivat tai lensivät aina nenäni alta karkuun, etten niitä kiinni saanut. Iskä ja äippä kyllä kielsivät niitä jahtaamasta, mutta minä sitä käytin aina tilaisuutta hyväkseni ja kun silmä vaan ihmisillä vältti niin painelin oiko päätä rantaan lintujahtiin. Parhaillaan minusta oli näkynyt vain häntä tai pää laiturin takaa kun olin polskinut järvessä lintujen perässä. Siinä harrastuksessa väkisinkin ainakin tassut kastui.

 Toinen kielletty touhu minkä keksin mummolassa oli kuoppien kaivaminen nurmikkoon. Siitäkin sain aina kuulla kunniani, mutta kun se on niin kivaa. Ja varsinkin kun lintu jahdista märkine tassuineni tulin. ;) Kaivoin mummolan pihaan halkaisijaltaan reilun 50cm olevan ja vähintään yhtä syvän kuopan. No tosin Lissukin siinä välillä apuna kävi. Saku kyllä yritti meitä siinä ojentaa, mutta me tytöt ei oikein uskottu. Taattiin tyttöporukalla ukille jotain tekemistä, ettei vaan aika vaan pääse käymään pitkäksi. =D No tassun pesua ja toruja siitä hommasta kuitenkin kiitokseksi tuli. No ei mummo minua kuitenkaan kauaa torunut, koska heti kohta turkini kuivuttua mummo nimitti minua pehmeäksi jänikseksi...

Mutta jos joskus aion vaihtaa koko turkkini värin mustaksi, niin otan taas värihuuhtelun järvessä ja multapellossa.