Iskä alkoi ihmettelemään hajuaistini tehokkuutta. Iskä on monesti yrittänyt mennä salaa jääkaapille ottamaan maksamakkaravoileipää, joka on myös herkkuani. Vaikka kuinka olisin umpiunessa, Iskä yrittää hiipiä, raottaa jääkaapin oven äänettömästi ja avata maksamakkarapaketin salaa, niin minä olen salamana paikalla kun paketti on auki.

Iskä ihmettelee, että kuinka maksamakkaran pienet hajumolekyylit voivat levitä kahdessa sekunnissa toiselle puolelle pesäämme ja kuinka minun nenäni voikin olla niin tehokas haistamaan niin pienet pitoisuudet maksamakkaraa.

Iskä on päätellyt, että hajuaistini on oltava se tehokkain aisteistani, koska sipsipussia saa rapistella vaikka minuutin minun nukkuessani, niin minä en reagoi siihen mitenkään. Mutta arvatkaapa kuka sipsuttelee paikalle kahden sekunnin kuluessa sipsipussin avaamisesta? Tai sitten minä olen vain niin ovela. ;-)