Viikonloppu oli taas täynnä vilinää ja vilskettä, joten kertoilenpa taas kokemuksiani.

Viikonloppu alkoi perjantain-iltana, jolloin pääsin taas käymään mummolassa. Poikakaverini Sakun lisäksi mummolassa oli myös Lissukin, joten perjantai-illasta ei puuttunut vauhtia. Me tytöt pistimme menemään sellaista ravia kuin vain tassuista pääsimme. Täytyy kyllä myöntää, että vaikka Lissu onkin pieni, niin talonympärijuoksussa se voitti minut ja Sakun mennen tullen kierroksella. Lissu pienenä ja vikkelänä koirana ei tarvinnut kiertää talon kulmissa niin suurta kaarrosta kuin minä ja Saku.

Ilta ja jatkui taas rantakotaan menemisellä, jossa saimme taas loimutettua lohta ja grillattua makkaraa. Tosin Mummo oli sitä mieltä, että Iskän ja Äipän ollessa saunassa minun ja Lissun välinen leikki yltyi niin rajuksi, että meidät molemmat laitettiin liekaan. Saku tietysti sai olla vapaana, kaipa sitä Mummon omalla koiralla on jotain erivapauksia.

Ilta päättyi sangen varhain ja lähdimme kotiin autollamme, josta Iskä ja Äippä olivat aikaisemmin illalla purkaneet kontista koiraverkon ja poistaneet muut tavarat.

Lauantai aamu alkoi normaalisti aamupalalla ja ulkoilulla Iskän ja Äipän noustua ylös, mutta sitten alkoi tapahtua erikoista: Iskä otti minun normaalin vesikupin pois ja pesi jonkin vadin minulle vesikupiksi, johon Iskä laski litrakaupalla vettä. Sitten Iskä ja Äippä alkoivat tekemään lähtöä, mutta vaikutti ihan siltä, että minä en pääsisi mukaan, koska Äipää etsi herkkukaapista minulle puruluun. Eihän ne Iskä ja Äippä ottaneet minua mukaansa, vaan jättivät minut ihan yksin kotiin. Sanoivat menevänsä auttamaan jossakin muutossa.

Onneksi Iskä ja Äippä eivät olleet kuin iltapäivään asti poissa, jolloin Äippä tuli yksin kotiin. Minä olin iloinen koska Äipää tuli kotiin, mutta olin myön hieman ihmeissäni, että missä Iskä oli. Sitten Äippä painoi eteisessä olevaa nappia, joka aina tietää sitä, että meille on tulossa vieras, joten aloin "vouhottamaan" jo etukäteen. En "vouhottanutkaan" turhaan, sillä kohta suureksi ilokseni meille tuli Mummo kylään. En ehtinyt edes kunnolla tervehtiä Mummoa, kun Äippä oli jo viemässä minua valjaissa ulos. Rappukäyytävässä olikin odottamassa tuplayllätys: ISKÄ JA UKKI!!!! JES! TUPLAJES! En ehtinyt tervehtiä Ukkia ja Iskää edes kunnolla, kun Äippä veti minut hissiin, jota piti protestoida hississä haukahtelemalla ja vinkumalla.

Ulkona en tehnyt kuin pikaisen pissin, kun piti sännätä takaisin sisälle tervehtimään Ukkia ja Iskää, kai se Äippäkin tuli sitten perässä siellä narun toisessa päässä, kun minä painoin sisälle. Sisällä vaan ei ehditty olemaan kovin kauaa, koska Iskä, Ukki ja Mummo tulivat vastaan lipaston kanssa, jonka he kuljettivat ulos pakettiautoon. Sitten minut laitettiin automme konttiin ja lähdimme ajamaan kohti Mummolaa.

Lauantai-ilta ja sunnuntaipäivä menivät sitten ihan kuten ennenkin paitsi, että Lissu ei enää ollut mukana leikkimässä, vaan se oli hoidossa. Onneksi pääsin sentään käymään uimassa, koska oli niin kuuma päivä.

Kotiin tultuamme nukuin koko sunnuntai-illan ja oikeastaan myös koko maanantaipäivänkin. On ne vaan raskaita nämä pienen koiran viikonloput.