Ajattelin kertoilla teille viime viikonlopustani, kun olin Mummolassa. Viime viikon perjantaina Mummo ja Ukki tulivat minua hakemaan kauppareissullaan Mummolaan viikonlopuksi.Yleensä kun olen Mummolassa hoidossa niin Iskä ja Äippä on ollut jossain reissussa tai jotain vastaavaa, mutta nyt he eivät olleet missään, kun Äipällä oli työviikonloppu. Mummo vain tahtoi minut heille viettämään eräänlaisia kesän lopettajaisia.

Perjantaina siis Mummo ja Ukki tulivat hakemaan minua. Iskä oli minua matkaan saattamassa, kun Äippä ei ollut vielä kerennyt tulla töistä kotiin. Me Iskän kanssa odoteltiin parkkipaikalla, koska Mummo ja Ukki joutuvat, kun kaupasta lähtiessään olivat soittaneet tulevansa hakemaan. Sieltä sitten saapui Mummon ja Ukin sininen auto, ensin en ollut ihan varma, että onko se oikea auto, mutta kun auto tuli lähemmäs tunnistin auton ja aloitin tervehdykseksi heiluttaa iloisesti häntääni. Eikä Ukin minua tarvinnut kyytiin houkutella juurikaan kun takaluukun aukaisi, niin minä jo olin kyydissä. Ukki ja Mummo vaihtoi siinä sitten muutaman sanan Iskän kanssa ja sitten sitä lähdettiin.

Mummolassa tietysti meidät otti vastaan Saku, jolle varmaan oli pieni yllätys kun minä olin tarttunut kauppareissulla Mummon ja Ukin mukaan. No eipä meillä Sakun kanssa kauaa mennyt, kun meillä oli jo leikit pystyssä, Mummolassa kun aina on niin paljon mielenkiintoista tekemistä ja leikkimistä yksin tai yhdessä. Kaivoin siellä muutamat kuopat, jottei Ukilta nurmikkohommat vaan pääse loppumaan ja karsin risuja pihakoivuista sekä silppusin risuja. Olin tosin kerran rannassa rymynnyt laituri kivikolla ja pudonnut siitä järveen, no eihän se toki minua haitannut. Tein siinä sitten pienen uimalenkin ja nousin maihin veneiden vierestä ja vähän turkkiani kuivasin kun päätin, ettei yksi kivikko minua selätä ja pinkasin takaisin järveen ja uin takasin kivikon luo ja päätin nousta kivikon kautta takasin rantaan ja selättää kivikon.

Perjantaina ja lauantaina Lissukin oli Mummolassa, joten sain jyrätä paljon myös Lissun kanssa, kun Saku ei ihan niin paljoa viitsi minun kanssa leikkiä, kun Sakulla on jo ikääkin jonkun verran enemmän kuin minulla. Ja kuvitteleeko Saku olevansa joku herra iso herra, kun on vanhempi ja yrittää aina välillä isotella minulle ja Lissullekin, mutta me tytöt ei olla moksiskaan siitä.

Pääsääntöisesti olin kyllä kiltisti enkä mitään erikoista tehnyt, mutta jäin tosin kiinni sohvalla nukkumisesta. En kyllä ymmärrä miksi Mummo ei minun anna olla sohvalla kun Lissukin saa ja kotonakin saan olla sohvalla. Olen kyllä monta kertaa lupaa kysynyt, mutta sitä ei ole herunut, mutta päätin sitten yöllä mennä itse luvatta sohvalle nukkumaan, kun ei ollut Iskä ja Äippäkään yötä, että olisin päässyt heidän viereen. Paljastuin sohvalla nukkumisesta, kun Mummo oli imuroidessaan ihmetellyt miksi sohvalla on niin paljon karvoja ja tehnyt seuraavaksi yöksi testin: Mummo oli laittanut sohvalle tyynyt niin, että jos niiden asento muuttuu olen ollut sohvalla, no harmikseni olin yhden tyynyn pudottanut lattialle nukkuessani ja jäin kiinni. No onneksi Mummo ei minua siitä sen ihmeemmin torunut, vain mainitsi asiasta.

Maanatai-iltana sitten Iskä ja Äippä tulivat minua hakemaan kotiin. Olin tosi iloinen nähdessäni heidät taas pitkästä aikaan, mutta melkeinpä mieluummin olisin jäänyt Mummolaan kuin lähtenyt kotiin kaupunkiin, mutta niin kai se aina kaikki hyvä loppuu aikanaan. Kotona en sitten olekkaan juuri jaksanut kuin maata ja ladata akkujani. Kävin tosin illasta Äipän ja Annen kanssa pienellä lenkillä. Niin ja jäin kiinni, että olin kotona päivällä ollut sängyllä. Se on ainoa kielletty paikka kotona mihin en saisi mennä, mutta mitäs eivät Iskä ja Äippä olleet kotona vahtimassa mitä teen. ;) Varsinkin nykyään kun olen päivisin jonkun verran yksin, kun Äippä on vielä töissä vähän aikaa ja Iskä aloitti lisäopinnot.