Tänä aamuna en päässytkään heti herättyäni ulos, kuten normaalisti. Iskä ja Äippä sanoivat minulle, että odota, pääset ulos kun lähdetään. Niin niin, mutta minne me ollaan lähdössä, enhän minä normaalisti arkiaamuisin mukaan pääse. Yritin koko aamun vihjailla, että "hei tajuutteks te et mua pitäis käyttää pihalla ja mulla olis hätä", mutta ei mennyt viesti perille vaikka vinguin ja haukottelin kova äänisesti. Kävin myös ovellakin, merkkinä et mennää jo. Ei reaktiota kummassakaan!

Tai kyllä minun touhuihin reagoitiin. Kun kävin Iskää tökkimässä kuonollani, niin Iskä löysi otsastani punkin, taas vaihteeksi. Ja eikös siitä sitten seurannutkin punkkipihtien etsintä ja punkin poisto. Iskä piti minusta kiinni, kun Äippä poisti punkin. Eihän se tietenkään kivalle tuntunut, mutta onneksi punkki saatiin pois ajoissa eikä kerennyt pureutua nahkaani pahemmin. Ja tietysti kun olin tämän toimenpiteen aikana nätisti sain palkan, nam! herkkukeksejäni.

Vihdoin viimein kaikkien kommerverkkien Iskä ja Äippä veti ulkovaatteet niskaan ja pukivat minulle valjaat ja niin sitä sitten lähdettiin, reilun puolen tunnin odottelun ja punkin poiston jälkeen... Kylläpä oli hyvälle päästä ulos tarpeilleen. Sitten minut pakattiin kyytiin ja lähdettiin ajelemaan, eipä vaan mentykään nyt Sakun luo kuten yleensä kun minut mukaan otetaan.

Iskä ja Äippä suuntasivat kulkunsa kohti keskustaa, jossa Iskä jäi kyydistä ja Äippä jatkoi vähän matkaa vielä. Kohta Äippäkin hävisi autosta vähäksi aikaa, sanoi käyvänsä töissä viemässä jotakin papereita yms. juttuja mitkä ei minua kiinnosta. Äipän tultua takaisin autolle ajattelinkin, että nyt päästään jo lähteään kotiin mutta mitä vielä. Äippä bongasi Annen ja päätti jäädä juttelemaan, no onneksi minäkin pääsin Annea tervehtimään ja jaloittelemaan autosta. Jonkun aikaa "turpakäräjiään" pidettyä Äippä suostui lähtemään kotiin ja pakkasi minut autoon ja menoksi. Kotiin päästyä Äippä teki joitakin kotihommia, mutta ne nyt ei minua kiinnosta, joten minä painelin sohvalle ottamaan hyvin ansaitut aamupäivä kauneusunet.