Tänään Iskä ja Äippä valmistivat ruuakseen makaronilaatikkoa, jonka laittaminen ja syöminen ei minua niinkään kiinnostanut, vaan painelin makoilemaan, ja koska minä olin jo syönyt oman ateriani.

Siinä sitten nukuin ja unen läpi kuulin kun Iskä ja Äippä söivät. Iskäkin kuuletti käyvän jääkaapilla, jonka jälkeen alkoi kuulumaan epäilyttävää rapinaa. No, se rapina ei minua vielä kiinnostanut, vaan heti kohta nenääni leijui mitä huumaavin sinihomejuuston haju.

Heti kun haju oli rekisteröitynyt nenässäni, niin ponkaisin suorinta tietä Iskän luokse. Ja oikeinhan se nenäni haistoi: Iskä oli kuin olikin avannut sinihomejuustopaketin. Vähän aikaa kun istuksin siinä Iskän vieressä ja livoskelin huuliani, niin Iskä antoi minulle palasen, joka oli tosin aivan liian pieni, sitä ihanaa sinihomejuustoa.

Sinihomejuuston kanssa käy näköjään samoin kuten maksamakkarankin kanssa.