Jääpalat ovat suurta herkkuani. Minä tykkään rouskutella jääpalasia aina kun me käydään lenkillä. Ongelmallisinta jääpalasten rouskuttelussa lenkin aikana on siinä, kun minun pitää ensin juosta Iskää ja Äippää edelle niin paljon kuin talutin antaa periksi, "jynttäydyttävä" maahan ratustelemaan herkkujääpalaa ja varsinainen ongelma tulee siinä kun Iskä ja Äippä saavat minut kiinni ja kävelevät minusta ohi, jolloin minä saan maata ratustellen jääpalastani niin kauan, kunnes taluttimesta loppuu pituus, jolloin minun on aloitetta koko homma taas alusta.

Jääpalasten ratusteleminen ei rajoitu vain ainoastaan ulos, vaan meillä on täällä "pesässämme" sellainen iso valkoinen laatikko, jossa on sisällä pienempi rasia, jonka sisällä on ne ihanat jääpalaset. Silloin tällöin Iskä menee sille isolle valkoiselle laatikolle ja ottaa sen pienemmän rasian auki, josta Iskä laittaa lasiinsa pari jääpalaa ja yleensä minä saan yhden jääpalan ratusteltavakseni. Sitä minä vaan en ymmärrä miksi Iskän pitää kaataa niitten jääpalasten päälle sellaista todella pistävän hajuista nestettä jostain ihme pullosta. On tainnut mennä se neste piloille siellä pullossa...