Tänään oli taas jännittävä aamu. Normaalin kaavan mukaan me Äipän kanssa käytiin viemässä Iskä kouluun, muttei tällä kertaa lähdettykään takaisin kotiin, vaan jäätiin kaupunkiin. Tavanomaiselle aamulenkille pääsin kyllä kaupungissa ja paljon tutkittavaa toki löytyikin, kun ihan uusissa paikoissa käytiin. Ihania hajuja oli vaikka kuinka paljon. Kävelylenkin jälkeen Äippä kävi kaupassa ja minä odottelin autossa sen aikaa, mutta vieläkään ei lähdetty takaisin kotiin, vaan Äippä ajoi ihan eri suuntaan.

Äippä ajoi taas eläinlääkärin pihaan, tikkien poistoon olin kuulemma menossa. Minä kyllä olin asista toista mieltä, suunnistin nimittäin vastaanottotilan läpi suoraan ovelle, mistä päästään pois lääkärin jälkeen. Tosin Äippä ei minua vielä sieltä pois päästänyt vaan kutsui minut luokseen. Pelotti aivan kamalasti, että mitä se tikkien pois otto on. Pakenin nurkkaan ja yritin kovasti piiloutua, etten tarvitsisi joutua taas "kopeloitavaksi". Pelotti niin, että häntäni oli koipien välissä ja tärisin kauttaaltaan. Äippä ja se eläintenhoitaja laittoivat minut kuitenkin maahaan makaamaan ja pitivät kiinni nin, etten päässyt karkuun. Minua pelotti olla siinäkin niin, että eläintenhoitaja sanoi minulle, hyvä, että saan tikkejä pois kun tärisen niin paljon. Tikien poistossa ei kuitenkaan kauaa mennyt ja haavakin oli kuulemma niin siisti, ettei sitä edes tarvinnut puhdistaa enää. Tikkien poiston jälkeen suuntasin suoraan ovelle ja nyt Äippä suostui päästämään minut ulos. Toivottavasti ei tarvitse heti olla menossa uudelleen sinne. Äippä kyllä kehui minua kovasti tikin poiston jälkeen.

Lääkäristä lähdön jälkeen Äippä ajoi takaisin keskustaan, jossa me käytiin Äipän työpaikalla, jossa sain palkaksi Äipän ostaman ison makuluun. Se hävisikin parempiin suihin nopeasti ja sainpa vielä piparinkin Annelta. Me oltiin Äipän kanssa siellä pikku tovi, kun Äippä joi kahvit ja jutteli työkavereidensa kanssa. Minä olin hyvin nätisti sillä aikaa, tutkin paikkoja yms. tein koiramaisia juttuja. Sen jälkeen Äippä pakkasi minut takaisin autoon ja nyt pääsin kotiin. Kotona minä suuntasinkin ensimmäisenä juomaan ja sitten kauneusunille. Meinaa hivenen ramaista, kun eilen vielä olin Mummolassakin käymässä, mutta kerron siitä myöhemmin. Otan ensin pikku torkut ja käydään vielä Äipän kanssa hakemassa Iskäkin kotiin.