Kuononi on kutissut silloin tällöin jo jonkin aikaa. Välillä kuononi alkaa kutkuamaan hirveästi ja pakkohan sitä on silloin raaputtaa takatassulla. Raaputtamisesta on ollut seurauksena se, että kuonooni on noussut pieniä punaisia paukamia.

Silloin tällöin Iskä on hoitanut kuonoani valkoisella pulverilla. Kiltisti minä olen antanut Iskän ripotella pulveria kuonolleni, koska Iskä on aina antanut herkkuja palkaksi.

Tänä iltana Iskä ei hoitanut kuonoani pulverilla, vaan RASVASI kuononi! Se rasvaaminen ja rasva ei ollut mitenkään kivaa, mutta annoin minä sitäkin laittaa kuonolleni, kun olen niin kiltti koira. Kovasti yritin lipoa kielelläni kuonoani saadakseni sen rasvan pois kuonostani, mutta eihän tämä minun pieni kieleni riittänyt koko kuonon puhdistamiseen.

Mutta loppujen lopuksi minä sain putsattuani kuononi aika hyvin, sillä hyppäsin sohvalle ja pyyhin kuononi sohvatyynyyn ja sohvaan. Äippä repesi heti nauramaan kun minän olin saanut kuononi putsattua.