Viimeviikonloppuna pääsin Mummolaan kyläilemään jo torstaina, kun Iskä ja Äippä kävivät asentamassa jonkin ihme tuolin automme takapenkille. Kun Iskä ja Äippä alkoivat tekemään lähtöä kotiin, niin järkytykseksi sain huomata, että minut jätettiin Mummolaan.

Ei minulla ollut mitään Mummolaan jäämistä vastaan, koska siellä sain jyrätä Sakun kanssa mielin määrin ja ulkonakin sain olla niin paljon kuin lystäsin. Minä kävin joka aamu lukemassa päivän lehdet sängyssä yhdessä Mummon ja Ukin kanssa. Niin, ja nuikuinhan minä Mummon kielloista huolimatta yöni sohvalla. Anteeksi hiiveesti Mummo. ;-)

Lauantai oli sitten jännä päivä. Heti aamusta me huomasimme Sakun kanssa, että nyt ei ole tiedossa normaalipäivä, koska tohinaa ja touhua oli sen verran paljon. Selvästi Ukki ja Mummo valmistelivat jotain merkillistä. Lauantaipäivän kohokohta oli se kun Äippä tuli Pikkusiskon kanssa Mummolaan, jotka otin vastaan hyppien ja hihkuen.

En minä ehtinyt kuitenkaan olla Äipän kanssa kovin kauan aikaa, kun minut ja Saku laitettiin auton kyytiin ja lähdimme ajelulle. Saku ainakin oli iloinen autokyydistä, joka vei meidät takaisin kaupunkiin kotiin. Kotipihassa näin Iskän vilaukselta ja joitakin muita kulkijjoita, jotka piti haukkua Sakun kanssa pystyyn. Kauaa emme ehtineet Sakun kanssa haukkua kun meidät vietiin sisälle "pesäämme", jonne meidät jätettiin kahdestaan Sakun kanssa. "Pesämme" oli täynnä erikoisia hajuja ja olin aivan varma, että meillä oli sillä aikaa, kun minä olin poissa, asunut minulle täysin vieraita ihmisiä.

Kun olimme olleet jonkin aikaa kahdestaan Sakun kanssa, niin ovi rapsahti ja ilokseni sain huomata, että meitä oltiin tultu hakemaan. Kun menimme hissillä alas, niin rappukäytävässä oli Iskä, Äippä ja lauma näitä "pesässämme" asuneita vieraita ihmisiä, jotka tietenkin piti haukkua pystyyn. Kauaa emme joutaneet heitä Sakun kanssa haukkumaan, koska luonto jo kutsui meitä tarpeillemme.

Kun olimme saaneet Sakun kanssa tarpeemme tehdyksi, niin meidät laitettiin taas autoon ja meidät ajelutettiin takaisin Mummolaan, jossa sielläkin oli käynyt minulle täysin vieraita ihmisiä. Pihakin oli täynnä vieraita jälkiä ja sisätiloista nyt puhumattakaan. On se hävytöntä kun vahtikoirien ei anneta tehdä tehtäväänsä, vaan ne viedään tositoimien ajaksi pois.

Launatain kohokohta oli se, että Lissukin tuli Mummolaan. Meillä oli Lissun kanssa heti akkapaini pystyssä. Ilta kuluikin rattoisasti Lissun kanssa nahutessa.

Sunnutaina aamu alkoi tavanomaisin kuvioin ja jatkui Lissun kanssa nahutessa. Iltapäivän kohokohta oli kun Iskä, Äippä ja Pikkusisko tulivat Mummolaan. Minä tervehdin heitä niin iloisesti kuin vain tällainen pieni ja vilkas saksanpaimenkoira vain voi. Kun olin saanut "laumani" tervehdittyä, niin minä jatkoin Lissun kanssa nahuamista, kun taas Saku sai muuta ajateltavaa Pikkusiskoni vahtimisesta. Ilmeisesti Sakussa heräävät kaikkia äidinvaistot Pikkusiskoni nähdessään, sillä niin hyvän huolen Saku jaksoi Pikkusiskostani pitää. Saku istui Pikkusiskoni vieressä koko ajan ja alkoi vinkumaan heti kun Pikkusiskoni vähänkin äännähti.

Sunnuntai-iltana minä kävin ennen kotiin lähtöä saunassa. Kun pääsin kotiin, niin minun piti haistella "pesämme" hyvin tarkkaan, koska siellä oli asunut minulle aivan vieraita ihmisiä. Kun olin saanut tarkastuskierroksen päätökseen, niin minä aloin nukkumaan.