Kylläpä tuo lomailu ottikin tassujen päälle, mutta minulla olikin oikea aktiivi loma mummolassa viime viikonloppuna. Mummo kävi hakemassa minut sopimuksen mukaan perjantaina päivällä. Mummolassa tietysti sain olla vapaana ja niin paljon ulkona kuin vaan jaksoin. Kävinkin mahdollisimman paljon uimassa ja turkini "föönasin" kuivaksi juoksemalla Lissun kanssa ympäri mummolan maita ja mantuja.

Päivät menikin meillä lähinnä ulkoillessa ja juostessa ympäriinsä sekä minulla uidessa. Oli se vaan mukavaa kun saatiin Lissun kanssa hillua pihalla niin paljon kuin halusimme. En houkutteluista huolimatta saanut Lissua uimaan, minä uinkin sitten Lissunkin edestä. Iskä olikin pohtinut, että onkohan minun turkki kerennyt kuivumaan missään vaiheessa koko viikonlopun aikana. Kyllä minun turkki kuivui suht hyvin kuitenkin yön aikana nukkuessa, ainakin niin mummo väitti, kun irto karvoja kuulemma oli sen verran pitkin lattioita.

Tietysti ulkona oleminen ja Lissun kanssa riekkuminen alkaa pitkän päälle huikoa. No eipä hätää, mummolassa meillä koirilla onkin oikeat kissan päivät, ruokaa ja herkkuja riittää ja siellä tuleekin syötyä tavallista enemmän. Tälläkin kertaa äippä pakkasi minulle kotoa eväitä mukaan, mutta eipä niitä mummolassa tarvittu, kun muuta ruokaa oli tarjolla. Äippä nauroikin iskälle, että hän laittoi minut mummolaan ominen eväineni ja takaisin tuli tupla määrä eväitä. Mummo oli tosin antanut äipälle Sakulta jääneitä ruokapurkkeja minulle syötäväksi.

Olin myös jo aiemmin saanut Sakulta jääneitä tarvikkeita itselleni, esim. taluttimen, ruokakuppeja sekä patjan. Alkuun varsinkin patjaa piti tutkia tarkkaan, ennen kuin hyväksyin sen itselleni. Mummo oli patjan päälisen pessyt Sakun jäljiltä, mutta silti siinä oli Sakun tuoksu. Patja oli meillä eteisessä makuualustanani, mutta nyt loma reissun aikana se oli siitä hävinnyt, mutta makuuhuoneeseen minulle oli ilmaantunut todella pehmeä ja muhkea makuupaikka. Äippä oli siivotessaan pistänyt molemmat patjani päälekkäin, jolloin sain tuon ihanan muhkean patjan. Äippä oli irvaillut iskälle, että oli laittanut prinsessalle nyt hyvän vuoteen ja iskä oli kysynyt, että löytyykö patjojen alta myös herne. Äippä sanoi, ettei kuitenkaan ollut hernettä patjojen alle laittanut, mutta toisessa patjassani on kuitenkin itse tekemäni reikä.

Tuolla paksulla patjalla onkin nyt ollut hyvä ladata akkujani viikonlopun reissulta. Kotiin tultuani en ole juuri jaksanut kotona muuta tehdä kuin maata. Toki äippä ja iskä minua ulos hinanneet lenkille, mutta onneksi he ovat armahtaneet minua ja kiertäneet lyhempää lenkkiä kanssani. Mutta nyt olen naputellut tassuni taas helläksi, joten lähden takaisin kauneus unille.