Viime päivät on menneet minulta makoillessa. Kotiuduin eilen mummolasta viikonlopun vietosta, jonne minut lauantaina haettiin. Viikonloppu meni mummolassa Lissun kanssa jyrätessä sekä ulkoillessa, ehdottomasti mukavinta mummolassaon kun siellä pääsee uimaan milloin huvittaa. Lauantaina mummolaan päästyäni meni alle tunti kun jo olin käynyt vilvottelemassa järvessä ja palasin turkki vettä tippuvana takaisin pihaan. Lissua en edelleenkään saanut houkuteltua uimaan, rantaveteen kävelemään Lissu kuitenkin suostui tulemaan.

Eilen vielä ennen kotiutumista kerkesin käydä mummon ja ukin kanssa metsissä tekemässä metsurin töitä. Mummo ja ukki kaatoivat puita ja minä kannoin risuja. Alkuun ajattelin, että metsissä olo oli pelkästään koiratyövoiman hyväksikäyttöä, mutta mummo ja ukki antoivat minulle palkan jälkikäteen kun tulivat meillä piipahtamaan. Lihaisa herkkurasia olikin todella hyvää ja se hävisikin parempiin suihin nopeasti.

Viikonlopun jyrääminen ja metsätyöt ovatkin painaneet tassujani kotiutumisesta lähtien ja olenkin vain makoillut. Iskä ja äippä ihmettelevätkin, että onko heillä enää koiraa ollenkaan, kun en ole jaksanut edes leikkiä hirveästi. Tänään tosin sen verran pelasin illan suussa, että pikku-siskoni sai taas nauraa minulle, tällä kertaa edes iskä eikä äippä ei erityisemmin leikittäneet minua.

Myös tämä lämmin keli on verottanut ylimääräistä energiaani tehokkaasti. Kieli riippuu ulkona ja on hesarin kokoinen riippuessaan ja juotavaakin on kulunut reilusti helteen aikana. Viilennystä olen onneksi saanut jäätelöstä, parvekkeella varjossa makoilusta ja suihkusta, kun iskä suihkutteli minua viileällä vedellä. Ei suihkuttelu uimista kuitenkaan voita.

Saa nähdä kuinka kuuma huomenna on ja pääsenkö uimaan,mutta onneksi suihkuun kuitenkin pääsen tarvittaessa. Lissu kyllä houkutteli minua huomisillaksi mummolaan, saa nähdä mitä iskä ja äippä siitä tuumaa.