Näin tänään Tunnistamattoman Maassa Makaavan Objektin eli TuMMO:n. Olimme Iskän kanssa iltalenkillä kun näin kauempana meidän edessämme heinikossa jotain kiiltävää, joka heilui uhkaavasti. Tietysti tätä TuMMO:a piti alkaa haukkumaan, sillä sen verran erikoisen ja pelottavan näköinen ilmestys se oli. Vaikka kuinka haukuin TuMMO:a pomppien neljällä tassullani tasajalkaa, niin ei TuMMO näyttänyt säikähtävän minua. Lisäsin säikyttelyvaikutusta pörhistämällä niska- ja selkäkarvani täysin pystyy, jote en tee muutoin kuin kohdatessa jotain todella pelottaavaa. Kaikesta haukkumisesta huolimatta tämä TuMMO vain heilui maassa vähäsen.

Iskä meistä rohkeampana asteli TuMMO:n luokse minun rähjätessä turvallisen etäisyyden päästä. Ja kun Iskä maanitteli minua katsomaan TuMMO:a lähempää, niin viimein uskaltauduin katsomaan sitä lähempää. Päästessäni noin koiranmitan päähän TuMMO:sta, niin se yht'äkkiä liikahti, jolloin minä säntäsin taas turvallisen etäisyyden päähän rähjäämään ja pörhistelemään.

Iskä sai taas maaniteltua minut katsomaan TuMMO:a lähempää ja tällä kertaa pääsinkin haistamaan sitä ja yllätyksekseni TuMMO haisi aivan perunalastuille. Tässä vaiheessa Iskä sanoi minua hölmöksi, koska minä haukuin vain tuulessa heiluvaa halkaistua sipsipussia

Että näin tällainen suuri ja pelottava saksanpaimenkoira kohtaa sipsipussin...