Olin viime viikonloppuna aktiivilomalla mummolassa. Loma alkoi kun Ukki tuli hakemaan minua lomalle. Taisi hän jättää meille jonkun maton, mutta se ei minua kiinnostanut.

Mummollassa pidimme Eetun kanssa oikein kunnon juoksukisat ja muutenkin vietimme paljon aikaa ulkona. Minä en olisi millään malttanut tulla illalla sisälle, vaan Ukin piti jyrähtää oikein mahtikäsky, että tulin sisälle.

Nukuttuani yöni hyvin, niin sitten heti päivän valjettua(ihmiset puhuivat jotain kello viidestä) aloin kuljeksia rapistellen kynsilläni pitkin mummolan lattioita. Vähän aikaa kuljeksittuani Mummo heräsi ja päästi minut ensimmäistä kertaa pissille ja kutsui sitten minut takaisin sisälle.

Päivä jatkui sitten Eetun kanssa juosten ja pelatan. Ja iltapäivästä pääsimme rantaan syömään loimulohta. Ja loppuilta menikin sitten saunoen.

Seuraavana päivänä loppu laumani saapui minua hakemaan. Täytyy myöntää, että minut yllätettiin täysin: Olin virallisena valvojana tarkastamassa ettei Mummolle sattunut virheitä maksapihvien leikkaamisessa, joten en kuullut kun automme tuli pihaan ja enkä edes kuullut kun ovi avattiin. Havahduin vasta sitten tarkastajan tehtävästäni kun Iskä seisoi keittiön ovella. Voitte arvata, että oli taas riemuisa jälleen näkeminen.

Syötyäni ja saunottuani läksimme koko lauma kotiin. Alkuviikko menikin leipäillessä, jonka keskeytti jokin ihmisten juhla ja joka onkin ihan oma tarinansa.