Äippä vei tänä aamuna lapset hoitoon ja tullessaan hoidosta kuulin, että äippä on rappukäytävässä ja juttelee naapureiden kanssa ja kaiken hyvän lisäksi kuulen, että äippä puhuu seehveriä, eli siis naapurin poikakoira on paikalla myös. Siitäkös minä sitten suivaannuin ja aloitin  kotona protestoinnin. Haukuin oven takana, kunnes kuulin, että hissi liikkuu jälleen ja pysähtyy meidän kerrokseen. Puheen sorina tuntui silti jatkuvan, joten jälleen piti muistutella, että minä olen täällä.

Samassa sitten äippä raotti postiluukkua ja oven takana olikin nuuskimassa minun oveani naapurin koira. Hitto, kun tuollalailla kiusaavat, eikä päästä leikkimään, pitää vaan pienen luukun kautta toisiaan nuuskia. Ovenkin äippä aukaisi vasta, kun muut olivat jo hissillä lähteneet pois. Äippä sitten naureskelikin minulle, kun pyörin kuin väkkärä ersimässä kaveriani, että mihin se hävisi.