"Ja siitähän me lähdetään, että tää on Ukin piha, eikä täällä yksikään talitintti hypi. Kyllä se asia on niin." Mutta jostain syystä ne talitiaiset ei sitä näyttäneet uskovan, vaikka kuinka niitä ajelin pihapuusta hyppimästä. Jeps, siis olin viikonloppuna Mummolassa käymässä. Olinkin paljon ulkona, kun pakkanen oli lauhtunut viime kertaan sen verran, että kärsin olla ulkona. Saku ja Lissukin viihtyivät ulkona, Lissu tosin ei aina kovin kauaa, kun sille afrikkailaiselle koiralle tulee kylmä näin pohjoisessa. ;) Sen minkä aikaa Lissu oli ulkona otettiin me tytöt siitä ilo irti, me juostiin pitkin pihaa ja hankia mikä kerettiin, varmaan ainakin 50 km ja vauhtiakin oli ainakin yhtä paljon. ;) Ainakin tuuli suhisi korvissa. Saku ei niinkään meidän kanssa intoutunut leikkimään, mutta seurasi meidän puuhia muuten ja makaili vaan pihalla.

Aiemmin viikonloppuna Lissu oli meillä yökylässä. Normaaliin tyyliin me jyrättiin meillä ja välillä piti hetki aina akkuja ladata, vaikka auringossa loikoillen. Yön ajan me jouduttiin kuitenkin olemaan erillämme, kuten viimeksikin, kun minä olin Lissun luona kyläilemässä. Olin tosin sitä mieltä, että aamuyöstä Äippä olisi voinut laskea minut toiselle puolelle, kun heräsi siskoa syöttämään. Mutta taaskaan Äippä ei siihen suostunut, Höh ihan tyhmää. Lauantaina me oltiin Lissun kanssa myös jonkun aikaa kaksitaan kotosalla, kun ihmislauma lähti jonnekin. Me oltiin hyvin kiltisti sillä aikaa, ei edes syöty pizzan palasia, mitkä Iskä ja Äippä unohtivat pöydälle lähtiessään.

Tänään sitten olenkin vain makaillut kotosalla ja ladannut akkujani. Aamulla painelin Äipän ja siskon viereen nukkumaan kun Iskä lähti kouluun. Äipän noustessa minä vitkuttelin ylös nousuani ja nousinkin viimeisenä ylös sängystä siirtyäkseni sohvalle jatkamaan uniani. Sen verran kuitenkin jo virtaa olin saanut itseeni, että kävin Äipän ja siskon kanssa päivällä lenkillä. Äippä heitteli minulle taas lumipalloja lumihankeen, joka on tosi kivaa. Onnistui Äippä yhden pallon heittämään niin, että tuli sitten minun perästäni hankeen mahalleen, kun juoksin pallon perään. ;) Sisko nukkui koko ulkolenkin ajan rattaissaan, toki minun piti aina siskon tilanne tarkastaa, että kaikki on ok.