1602161.jpg

Mitä otuksia nuo on? Kovasti ne väreiltään muistuttaa Senniä, mutta ovat paaljon paaljon isompia, eikä ne puhuneet koirakieltä. Ei ne ainakaan ymmärtäneet, kun haukuin niille, ettei kannata tulla lähemmäs, kun minun laumani on tulossa ja varsinkin noita pieniä ihmisiä oli reilusti mukana, kun äippä ystävänsä kanssa oli kävelyllä.

Äippä kertoili niiden olevan lehmiä, joista saadaan maitoa ja siitä sitten kaikennäköisiä herkkuja, esim. kermaviiliä ja homejuustoja. Mummolassa en moisia otuksia ole nähnyt, vaikka mummola on maalla, mutta äippä kyllä kertoili niitä olevan sielläkin. Ne eivät vain ole tulleet siellä minun näkösälle reviirilleni, joten en niitä siellä ole nähnyt. Höyrysin noiden otusten kanssa niin paljon, että äippä nappasi minut kiinni remmiin ja vei minua kauemmas, jotta otukset ja minä rauhotuttaisiin, varmaan loppujen lopuksi viisas homma.

Tuon maalaismatkailun ja saman päivän mummolareissun tiimoilta olenkin ollut niin poikki, että olen vain makoillut tämän päivää. Iskän piti oikein houkutella minut ammulla mukaan käymään pissireissullakin ulkona. No jospa huomenna olisi jo sen verran virtaa, että jaksaisin vastata koirakuvien haasteeseen.