Olin tällä viikolla pitkällä aamupissillä, tiistaiaamunalähdin äipän kanssa ulos aamupissille ja alhaalla pihalla olikin vastassa ukki. Ukki oli tuomassa jotain tavaroita äipälle ja minä päätin käyttää tilaisuutta taas hyväkseni. Heti kun ukki avasi auton oven nostaakseen ison kassin meidän autoon, olin minä salamana paikalla. Äippä tosin hätyytti minut ulos autosta ja käski minua pissille. En malttanut kuin kiertää nurkan taakse pissille, kun heti oli päästävä takaisin autolle, ettei vaan ukki pääse sillä välin karkaamaan. Ukki oli jo lähtöä tekemässä takaisin mummolaan, joten minä käähyilin mukaan.

Onneksi aikeeni tajuttiin ja ukki viritteli autoon penkin suojan taakse, jotta minä pääsin lähtemään ukin mukaan maalle. Maalla vierähtikin sitten reilu vuorokausi, ennen kuin iskä ja äippä tulivat minua hakemaan. Tein kaiken näköisiä koirien puuhia mummolassa ollessani ja tietysti sain paljon herkkuja. Mummola reissut on aina niin kivoja, kun silloin saa viettää kissan päiviä, jos nyt koirat ylipäätään voi edes viettää niitä. Kotiin palattua iskä totesikin minulle, että olipa pitkät aamupissit, kun edellisenä aamuna oli lähtenyt ukin mukaan ja kun kotiin palasin oli jo myöhäinen ilta.