Käytiin nyt illasta uimassa iskän kanssa, äippä oli siskon kanssa mukana katsomassa, mutta muu naisväki minua mukaan laskematta ei uineet. Siskolla ja äipällä on nuha, joten uiminen ei kuulemma silloin ole viisasta. Me ajettiin autolla muutaman kilometrin matka läheiseen venesatamaan, jossa minäkin pystyin uimaan.

Aluksi minä meinasin vain juoksennella ympäri venesatamaa, mutta minun täytyi sännätä iskän perään järveen, kun iskä lähti uimaan eroon muusta laumasta. Iskä ui lyhyen matkan vastakkaiselle rannalle jonnekin minä perästä uin. Ja kun olin rantaan päässyt iski minulle hirveä paniikki, kun äippä ja sisko oli nyt erillään laumasta ja sillä vastarannalla josta me uimaan lähdettiin. Meinasin aluksi kiertää rantoja pitkin takaisin juosta takaisin äipän luo, mutta iskä vislasi minut takaisin luokseen. Iskän luota pinkaisin takaisin järveen ja uin äipän luo. Tosin iskä jäi siinä vaiheesa uimavauhdissa minulle niin että minun oli taas hypättävä veteen ja uitava tarkastettava ettei iskällä ollut hätää. Iskä ei enää sen jälkeen uinut, mutta minä sain kuitenkin vielä uida ja viilentää nahkaani.

Kotiin tultua maistuikin sitten ruoka jo todella hyvälle, kun koko päivänä en ollut syönyt juuri mitään. Helteellä minulle ei oikein ruoka maita.