Voitte varmaan kuvitella, kuinka kuuma minulla on näin hellepäivänä turkki päällä, vaikka pääsisin uimaan tai suihkuun viilentymään. (Suihku tosin ei kuulu suosikkeihini pahemmin, koska suihkun vesi on märkää, mutta uidessa ei). Mutta joka tapauksessa minulla on silti kuuma ja niin ollen minun täytyy läähättää aika paljon ja siinäkös kieli kuivuu. Yksin kotona ollessani minulla onkin vettä aina tarjolla sekä silloin kun pikkusisko nukkuu, mutta pikkusiskon hereillä ollessa minulla ei ole vettä tarjolla, kun sisko muuten kippaa kupin nurin tai loiskuttaa vedet lattialle. Tähän tyyliin (kuva on tosin jo reilun puolen vuoden takaa);

319671.jpg

Muu lauma tuli äsken kaupasta ja iskä näkyi ensimmäisenä keräävän minun kuppini pois siskon tieltä ja tekevän mehua muulle laumalle janojuomaksi. Pikkusisko joi oman mukinsa tyhjäksi ja pyysi äipältä lisää juotavaa, jota äippä siskolle antoi. Pikkusisko ei vaan heti juonut mehuaan, vaan jätti sen keittiön penkille ja lähti touhuamaan muita hommiaan muualle. Samoin keittiöstä havisivät kaikki muutkin, mutta mehumuki jäi houkuttelevasti penkille.

En mahtanut janolleni mitään ja päätin käyttää tilaisuuttani hyväkseni. Hetken päästä iskä kuuli kolinaa keittiöstä ja hihkaisi äipälle, että käy katsomassa mitä minä oikein touhuan. Keittiöön päästyään äippä alkoi nauraa touhujani, kun minä lipsin pikkusiskonmukista mansikkamehua. Äippä antoi minun juoda loputkin mehut mukista ja sanoi pikkusiskolle, joka oli tullut myös seuraamaan touhujani, että hän saa mehua toisesta mukista hetken päästä. Mutta mehu oli kieltämättä hyvää, kun oli jano.