Pääsin eilen päiväksi mummolaan leikkimään Eetun ja Lissun kanssa, kun äippä kävi pikaisesti päivällä kotona ja pääsin äipän mukaan autoilemaan. Aluksi luulin, että kyseessä on vain tavan autoilu, kun äippä ajeli pitkin pitäjiä jotkun hyvän tuoksuiset laatikot mukanaan, jotka me heti kotoa lähtiessä käytiin hakemassa.

Hyvän tuoksun ja ajelun päätteeksi äippä kurvasi mummolan pihaan, jonne minä sain jäädä päiväksi leikkimään. Sisällä minua odottivat Lissu ja Eetu, joiden kanssa saisin jyrätä pitkän päivän ennen kuin iskä ja äippä pikku-siskon kanssa tulisivat minua hakemaan.

Aluksi olin hieman varuillani kun Lissukin oli mummolassa, kun meillä joskus on Lissun kanssa hieman erimielisyyksiä asioista, että millä tuulella Lissu tänään on. Lissu oli kuitenkin leppoisalla tuulella ja meidän kolmen leikit sujui kuitenkin hyvin päivän aikana. Siinä vain lumipenkat pöllysi kun me kolme koiraa ravattiin ulkona.

Yhdessä vaiheessa minun tultuani Lissu ajatteli, että me kahdestaan alotettaisiin "kouluttamaan" Eetua, joka on vasta pentu. Lissu aikoikin jo alkaa kouluttaa Eetua kun minä menin väliin puolustamaan pienempää ja estin Lissun puuhat. Lissukin ymmärsi, etten suostu sen kanssa Eetua sorsimaan vain sen vuoksi, että Eetu on nuorempi, joten sen jälkeen ei edes Lissukaan yrittänyt Eetua kouluttaa ja me jatkettiin leikkejämme kolmistaan.

375584.jpg

Tässä me Eetun kanssa vedetään kilpaa pikku-siskon sukkaa ja Lissu toimii erotuomarina. Tai oikeasti minä olin vain paikoillani ja Eetu riuhtoi sukkaa.

Iskä ja äippä kehuivat minua kovasti kuultuaan, miten olin mennyt estämään Eetun kiusaamisen ja sanoivat, että se on hyvin rohkeaa, koska ihmismaailmassakaan kaikki eivät uskalla mennä puolustamaan kiusattuja.

375581.jpg

Tämä päivä onkin sitten mennyt tyypillisesti makoillessa, kuten aina mummolasta tulon jälkeen menee.