Valppaan vahtikoiran tulee aina tietää mitä kodissa ja pihapiirissä tapahtuu. Kodin asioista minun täytyy olla tarkkaan selvillä etenkin ruokatilanteesta, ettei nälkä vaan pääse yllättämään.

Iskä ja Äippä kantavat ruuat sisälle pesäämme erilaisissa kangaskasseissa, joista ei heti päällepäin näe mitä ne sisältävät. Karkean inventaarion hoidan työntämällä kuononi sisälle kassiin ja haistan mitä kyseinen kassi sisältää. Iskä ja Äippä eivät kuitenkaan pidä siitä, että työnnän kuononi kassiin silloin kun he vielä kantavat kasseja keittiöön. Väittävät, että kassiin tulee pari kiloa painoa lisää.

Seuraavaksi kun kassit ovat keittiössä, niin kasseja voi haistella jo hieman tarkemmin. Sitten kun Äippä alkaa purkaa kassien sisältöä kaappeihin, niin minä seuraan purkamista silmä ja kuono kovana. Yleensä minä myös kävelen Äipän edessä kun hän kantaa tavaroita kasseista kaappiin ja kuten arvata saattaa, niin Äippä yleensä sitten antaa minulle lähdöt keittiöstä. Minä jään kuitenkin vähän matkan päähän tarkkailemaan mitä kaappien kätköihin laitetaan, sillä silloin tällöin kaapin kätköihin katoaa myös herkkujani.