Eilen kun olin iltalenkillä Iskän ja Äipän kanssa suunnattiin pitkästä aikaa kulku kohti koirapuistoa. Koirapuistossa olin jonkun tovin itsekseni ja tutkin hajuja, kunnes sinne saapui noin puoli vuotias norjan harmaahirvikoiran pentu. No minä tietysti totesin olevani isompi ja vanhempi, joten päätin heti isoitella pienemmälle. Alistin pennun jokusen keran, ja muutenkin jemensin sitä. Pentu juoksutti minua ja alistuikin minulle heti kun sain sen kiinni ja haukahdin. Jonkun kerran pentu juoksi Äipän jalkoihin suojaan ja isotteli minulle sieltä. Yhdessä vaiheessa pentu keksi rueta haukkumaan suoraan päin naamaani, jota minä hetken hölmistyneenä kuuntelin ja lopuksi päätin vastata samalla mitalla takisin ja aloitin haukkumisen. Siinä me sitten keskenämme jonkun tovin keskustelimme.

Leikkimisen jälkeen päätettiin jatkaa lenkkiä. Lenkin lopuksi Äippä ja Iskä jättivät minut videovuokraamon eteen yksin istumaan ja menivät sisään. Aluksi minua suunnattomasti asia harmitti ja pitihän sitä hivenen protestoida kimeällä haukkusäestyksellä. Mutta ei se näyttänyt tehoavan, ei tullut Äippä eikä Iskä takaisin vaikka kuinka jemensi heitä tulemaan takaisin. Jonkun tovin päästä onneksi Iskä tuli ulos ja laski minut tolpasta irti ja vähän sen jälkeen ulos tuli Äippäkin. Äipällä olikin sitten aivan ihanalta tuoksuvia nameja mukana ja kuulemma elokuvia pari, mitä ne sitten lienevätkin, ei niistä pikku koira juuri perusta.