Eilen pääsin tai jouduin lähtemään poikakaverini luo iskän kanssa. Äippä järjesti kotona Tupperware-kutsut ja ajoi meidät iskän kanssa kotoa siksi aikaa pois. Me lähdettiin Iskän kanssa Mummolaan käymään, tai kuten Iskä sanoi pilke silmäkulmassa, että lähdetään evakkoon kun Äipällä on "akkojen muovibileet".

Mummolassa olikin Sakun lisäksi myös Lissu, jonka Saara ja Mummo ottivat mukaan kun jonnekin lähtivät, kohta meidän Mummolaan menon jälkeen. Me jäätiin Sakun kanssa kahden Mummolaan, oli siellä tosin Ukki, Iskä, Jussi ja Iso-ukki kotona. Me jyrättiin Sakun kanssa sillä aikaa, kun talon naisväki oli lietsun päällä minua lukuunottamatta. Olin kuulemma Iskän sanojen mukaan oikea riiviö ja nahusin Sakun kimpussa koko ajan. Kävin minä toki myös tarkastamassa mitä ulkona olii tapatunut ja varsinkin rannassa, että onko vielä sorsia. Se sorsataminen kun on niin mukavaa, mistähän minä sen lintukoiran geenin olen saanut? ;)

Muutaman tunnin päästä Mummo, Saara ja Äippä tulivat takaisin Lissun kanssa. Ilta me jyrättiinkin sitten kolmistaan Sakun ja Lissun kanssa. Kotiin kun tultiin, piti tehdä tupatarkastus, kun kotona oli uusia tuoksuja paljon, samalla paljastui myös, että Lissu oli käynyt täällä sillä välin kun olin Mummolassa. Sen päättelin tuoksuista ja siitä, että löysin keittiön pöydän alta silputun koiran herkkutikun, joka oli annettu Lissulle sillä välin kun olin poissa. No se herkkutikku löysi kyllä sen jälkeen paremman säilytys paikan. ;) Sen jälkeen minua alkoikin ramaista niin, että rupesin yöunilleni.

Aamusta siten odottikin toinen yllätys.Äipän puhelin soi kohta meidän herättyä ja sen jälkeen Äippä kertoi, että Lissu tulee kohta hoitoon vähäksi aikaa. Tullessaan Lissu vaikutti, että se on herännyt kesken unien, kun ei se oikein innostunut minun leikki-ideoista ja seistä jökötti vain joko Iskän tai Äipän vieressä. Ei me kauaa siinä kotosalla sitten oltukaan, vaan lähdettiin koko porukka autoilemaan ja käytiin viemässä Iskä kouluun, Äippäkin kävi siinä jossain välillä muttei kuitenkaan viipynyt kauaa. Sen jälkeen me tultiin naisporukalla kotiin, nyt jo maistui Lissullekin leikki. Kyllä me tytöt maltettiinkin juosta ympäri asuntoa ja leikkiä muutenkin. Minusta oli kivaa kun Lissu oli taas pitkästä aikaa meillä käymässä.