Tuohon tunti määrään pieni ja virkeä saksanpaimenkoira kerkeää tehdä vaikka mitä. Ajattelin nyt kertoa, mitä kaikkea se sisältää, eli kerron mitä puuhasin eilen iltapäivällä. Aluksi minut vaihteeksi pakattiin autoon ja pääsin ajelulle. Ajelu näytti siltä, että käydään vaan kaupungissa asioilla koko porukka ja sitten takaisin kotiin, mutta ei. Kaupungista suunnattiinkiin suoraan Mummolaan iltapäiväksi, kun Äipällä oli kuulemma jotain hommia siellä tehtävänä. No kyllähän se minulle passaa, että pääsen Sakun luo leikkimään.

Olin Mummolassa ulkona paljon, kun oli hyvä ilma ja mikä parasta, saan olla irti. Kaikkien muiden mennessä sisälle kahville, mukaan lukien myös Saku, jäin yksin ulos tutkailemaan paikkoja. Eikä aikaakaan, kun kuononi vainusi puidulta viljapellolta myyrän tuoksun. Tuoksua piti tietysti lähteä jäljittämään, no tuloksena oli, että päädyin kaivamaan myyrän kolon auki ja saalistin sen myyrän kolostaan. Voi että olin ylpeä saaliistani kun kiikutin sitä pihaan näytille, Iskä tosin takavarikoi saaliini. :( No mitäpä tuo haittaa, keksin kyllä sen tilalle jotain muuta. ;)

Seuraavaksi päädyinkin muiden mukana rantaan ja arvata saattaa mitä aloin puuhata. Hih, no tietysti aloitin sorsastamisen.Tällä kertaa meinasin jopa saada saalistakin. Ilmeisesti onnistuin säikäyttämään yhden sorsista rannasta niin, että sorsa vaistomaisesti jäi paikoilleen ja näytteli haavoittunutta/kuollutta. Innoissani sitä siinä sitten tutkinkin, kun taas Iskä ja myös Äippä kiinnostuivat puuhistani. He tulivat myös tutkailemaan tilannetta ja samoin teki myös Sakukin. Iskä ja Äippä kielsivät taas meitä Sakun kanssa koskemasta sorsaan, Saku nyt ei tosin muutenkaan siitä juuri näyttänyt kiinnostuvankaan, mutta minä olisin halunnut tutkia sitä tarkemmin. Iskä ja Äippä ajoivat meidät Sakun pois siitä, että näkisivät onko sorsa oikeasti haavoittunut vai ei. Lähtiessään Saku käveli sorsan ylitse, niin ettei kuitenkaan astunut sen päälle. Kun me oltiin hävitty paikalta otti sorsa jalat alleen ja pötki rannasta niin pakoon, ettei me enää sitä sen jälkeen nähty.

Me jatkettiin sorsaepisodin jälkeen Sakun kanssa jyräämistä keskenämme. Kävin aina välillä Sakua härnäämässä, että Saku antais minulle kyytiä ja saisin juosta. Ja juosta toki sainkin, Saku innostui itsekin juoksemaan minun kanssani, vaikka yleensä Saku ei juuri viitsi juosta. Sakulla kun on jalat välillä kipeät, kun Saku on kuitenkin huomattavasti minua vanhempi jo. Ja jos Saku ei minun kanssani pelannut tutkin itse paikkoja, en edes ole kertonut Iskälle ja Äipälle missä kaikkialla kävin tutkimusmatkoilla, mutta yltäpäältä likaisena joka tapauksessa olin. Sisälle minulla ei kuulemma ollut asiaa ilman suihkukomentoa.

Niinpä Äippä sitten pesikin minut, kun sisälle tultiin. Saku varmaan naureskeli mielessään minkä kohtalon olin joutunut kokemaan. ;) Suihkun jälkeen otinkin pienet unet, että jaksoin taas jyrätä Sakun kanssa. Juuri ennen kotiin lähtöä pidinkin joka iltaisen iltavillin Sakun kanssa ja kun hormoonini hyrrää miten hyrrää niin yritin astua Sakua, mutta Saku ei oikein vaikuttanut innostuneelta asian tiimoilta. Kotiin tultua en sitten jaksanutkaan muuta kuin painua yöunilleni, joten 6 tuntiin mahtuu paljon. ;)