Tänään Äippä ja Iskä ottivat painesiteen pois, jee! Aluksi olin ihmeissäni, että mitä ne nyt meinaa kun käskystä maaten minua laittavat ja yrittävät saada vielä selälleenkin. No minähän en siihen suostunut, mutta Iskä katkoi tikit minun istuessa ja Äippä poisti tikit muuten. Sen jälkeen Äippä vielä putsasi tikkien reiät. Sen jälkeen sain palkan koko touhusta, muutaman koirankeksin ja uuden töpselin.

Tikkien poiston jälkeen Äippä ja Iskä vahtivat minua silmä kovana, etten päässyt heidän näkyvistään nuolemaan haavaani. En kuulemma saa itse hoitaa haavaa ollenkaan. Iskä ja Äippä vahtivat minua koko ajan sen vuoksi, etten tarvitsisi kulkea pönttö päässä, muuten kuin yöllä kun nukutaan. Haava tosin kutiaa paljon, enkä saa tehdä sille mitään. Höh! Äippää naurattikin minun kävelyni kun se kuulemma näytti hassulle kun haava kutiaa ja kuljen kiemurrellen. Yöksi minun kuulemma pitää taas se pönttö laittaa päähän. Onko pakko, en tahdo! Äippä sanoin varanneensa minulle uuden lääkäri ajan tikinpoistoa varten varsinaisesta haavasta. Taas sinne, en halua!