...oon seehverii...

Nyt kyllä väsyttää niin maan vietävästi, kun takana on rankka päivä. Ajattelin kuitenkin ennen yöpuulle menoa kertoa mitä kaikkea kerkesin tehdä tänään.

Aamulla Äipällä oli kello soimassa, jonka herätykseen me tytöt herättiin, Iskä jäi vielä sänkyyn loikoilemaan. Aamukahvin laitettuaan Äippä antoi minulle aamuruuan ja samalla teki itselleen aamupalaa ja luki lehteä. Syötyäni minä ajattelin vielä loikoilla sohvalla hetken. Aamupalan syötyään Äippä pyysi minut mukaan ja käski hommiin, minun piti mennä herättämään Iskä. Kun Iskä oli saatu hereille, soi kohta sen jälkeen Äipän puhelin. Sen puhelun jälkeen meillä alkoi kuhina, Äippä puki minulle valjaita päälle ja veti takkia niskaan, että pääsen ulos kun Iskä jäi etsimään pika aamupalaa. Me tytöt käytiin sitten siinä rivakasti ulkona. Sisälle kun tultiin, ei Äippä heittänyt ulkovaatteita pois vaan melkein heti lähti Iskän kanssa ulos. Minä olin ihan ihmeissäni, että mikä tää homma nyt oikein on. Katsoin alta kulmieni ja hivenen apeissani kun tajusin, että Iskä ja Äippä on lähdössä jonnekin ja minua ei oteta mukaan. Päätin kuitenkin kavuta sohvalle katsomaan Iskän ja Äipän perään, että minne ne nyt on lähdössä. Samassa meidän pihaan kaarsi Mummon auto ja Iskä ja Äippä nousivat kyytiin. Jonnekin ne lähti ja minä jouduin jäämään yksin kotiin. :( Se ei ollut yhtään kivaa.

Ajattelin kuitenkin seurata heidän lähtöään sohvalta käsin, kun huomasin, että heidän auto kaartaa takaisin meidän pihaan. Ilmeisesti Iskältä ja Äipältä unohtui jotain kun tulivat heti takaisin. Se mitä heiltä oli "unohtunut" olinkin MINÄ. Mummo oli heltynyt päästämään minut autoonsa, vaikka alkuun sanoikin, etten minä saa siinä autossa matkustaa kun karvaan sen. Iskä otti minun oman peittoni mukaan ja laittoi minut valjaisiin ja niin sitä mentiin. Autolla olikin Äipän lisäksi Mummo, Ukki ja Lissu, Lissun kanssa piti pitää normaalit törinät kuten aina kun nähdään. Ja sitten matkaan, Lissu nukkui koko matkan Iskän ja sylissä ja minä takakontin puolella.

Jonkun tovin ajettuaan Ukki kaartoi Saaran pihaan ja Lissu jäi sinne, me jatkettiin matkaa, vaikka olisin minä sinnekin jäädä. Pikku tovin ajelun jälkeen saavuttiinkin minun toiseen Mummolaan, eli Iskän kotiin. Siellä sain jousta pitkin peltoja sydämeni kyllyydestä ja nauttia lumesta. Niin ja toki minä herkkujakin sain, kun niitä kerta oli muillekin tarjolla. Ja pitihän sitä tietysti haavaakin esitellä kaikille, kun Mummot ja Ukit oli niin kiinnostuneita siitä millainen se on. No tässä on tämän hetkin haavan tilanne.

21644.jpg

Iskän kotoa sitten suunnattiin takaisin Saaran luo ja oltiin vielä hetki siellä. No me tytöt (Lissu ja minä) jyrättiin tietysti se aika. Lissu lähtikin vielä uudestaan meidän mukaan takaisin Mummolaan. Lissu lähti Mummolle ja Ukille vielä hoitoon, ettei sen tarvitse olla huomenna yksin kotona ja Saara ja Jussi on tulossa huomenna illasta Mummolaan. Automatka menikin meiltä nukkuessa.

Kotiin tultua olikin sitten kova nälkä, olin jo sitä mieltä, että Äippä on liian hidas laittamaan ruokaa kun kuppi ei meinannut millään tulla kuononi eteen ja ruoka tuoksui niin hyvälle. Minun piti ihan jementää Äippää moisesta hidatelusta. Eikä ruoka kauaa kupissa ollutkaan kun minä sen kimppuun pääsin. Ruuan päälle minä suuntasin pikku torkuille ja heräsin siihen kun Iskä kaivoi kaapista popcornin teko kattilan. Pitihän niitä mennä vahtimaan, josko minä saisin osuuteni ja sainhan minä. Pelasin sitten illasta köydenvetoa hetken Iskän kanssa ja pelasin muutenkin samalla, niin ja pitihän minun käyttää Äippä suihkussa normaalin kaavan mukaan. Pelit pelattuani painelin omalle paikalleni makkariin nukkumaan.

Ai niin, Äippä oli sopinut Mummon kanssa, että pääsen huomenna sinne yökylään leikkimään Sakun ja Lissun kanssa. Iskä ja Äippä tulevat sitten tiistaina Mummolaan ja hakevat minut samalla kotiin.