Lupasin eilen kirjoitella itsenäisyyspäivänviettokuulumisiani, joten tässä ne tulee.

Maanantaiaamuna Iskä käytti minua ulkona normaaliin tyyliin, tosin lenkille en päässyt. Muutenkin aamu vaikutti normaalilta meidän arkiaamulta, mutta ei se sitä kuitenkaan ollut. Iskä jätti minulle valjaat (tuttavallisemmin rintaliivit) päälle lenkin jälkeen ja irroitti vain remmin irti, normaalisti saan olla ilman mitään tuollaisia sisällä, vaan en näköjään tänään. Samoin tein Iskä ja Äippä lähtivät jonnekin ja jättivät minut kotiin, en päässytkään mukaan autoilemaan tänä aamuna.

Vähän ajan päästä ovi kuitenkin kävi ja oletin, että Iskä tai Äippä tulee takaisin kotiin, mutta tulija ei ollut kumpikaan heistä. Ovesta tulikin Ukki! JES!!! TUPLAJES!!! Ukki otti minut remmiin ja lähti ulos, ilmeisesti tämän vuoksi Iskä jätti rintaliivit minulle valmiiksi päälle. Pääsin Ukin autoon ja sitten mentiin, pääsin Mummolaan leikkimään. Mummolassa olikin Lissu ja Saku vastassa, joten ei meillä kauaa mennyt, kun leikit oli pystyssä. Me leikittiin sekä sisällä että ulkona ja jos Lissulle tuli kylmä ja Saku ei jaksanut leikkiä niin tutkin paikkoja ja leikin yksin ulkona. Minusta on niin kivaa olla ulkona, varsinkin kun on lunta. Metsästin ulkona ruohotuppoja, jotka aura oli saanut irti maasta ja tapoin niitä sekä heittelin itsellenin lumipalloja, joita sitten otin kiinni. Ajattelin, että Iskä ja Äippä tulisivat minut hakemaan illasta, mutta mitä vielä, sain olla Mummolassa jopa yötä. Iskä ja Äippä tulivatkin vasta seuraavana päivänä Mummolaan.

Hih, yö menikin oikein hyvin, kun sain nukkua sohvalla. Mummo tosin sanoi laittavansa minulle esteen sohvalle pääsyä varten, mutta unohti laittaa sen illasta kun lähti nukkumaan. Minäpä sitten käytin tilannetta hyväkseni ja nukuin sohvalla. Molemmat mummot ovat sitä mieltä, ettei tällälainen soma pieni saksanpaimenkoira saa olla sohvalla.

Seuraavan aamun minä pääasiassa olinkin ulkona, joko Lissun ja Sakun kanssa tai yksin ja pihalla olin silloinkin kun Iskä ja Äippä tulivat. Ensin katsoin Mummolan pellolta, jossa olin tutkimassa paikkoja, että ketä ne nuo on, mutta kun äänet kuulin niin piti ottaa tassut alle tulla kiireesti tervehtimään Iskää ja Äippää. Samoin tein tuli Myös Lissu ja Saku sisältä ulos vastaanottoseremoniaa pitämään. Saku sai samassa rytäkässä Äipän kassin hajoitettua, mutta onneksi niin, että sen pystyi korjaamaan. Iskä on näppärä niissä puuhissa.

Päivä menikin samoissa merkeissä kuin edellinen, eli ulkona ollessa. Iltapäivällä me kaikki kolme koiraa saatiin jäätelöä, kun sitä oli muillekin tarjolla, se oli hyvää ja söin sitä oikein halulla, mutta jostain syystä minua alkoi röyhtäyttää niin kovasti, että oksensin jäätelön heti sen syötyäni. Että minua nolotti kovasti ja yritin auttaa Mummoa kun se siivosi oksennukseni pois. En tiedä mistä se johtui, kun ruoka minulle maistui ihan normaalisti ja kaikki muu mitä söin pysyi sisälläni. Ja lipsuttelin minä vielä sitä samaista jäätelöä siitä lusikasta, jolla jäätelöä oli otettu rasiasta.

Illasta Lissun jo lähdettyä kotiin kävin Iskän ja Äipän kanssa saunassa, jonka päälle olikin hyvä oikaista pitkäkseen. Nytkin kävin pikku pyörähdyksen sohvalla, mutta minulle tuli tällä kertaa sen verran kuuma siinä, etten pitkään ollut siinä vaan suuntasin Sakun patjalle nukkumaan. Siinä oli sopivan viileää ja toisaalta sopivan pehmeä ja lämmin paikka nukkua. Kotiinkin kun pääsin, niin suuntasin suoraan nukkumaan omalle paikalleni, väsyttikin niin kovasti, että uni voitti heti.